یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۲:۰۷

رونق مجدد ذخائر نفت و گاز در فراساحل مکزیک

ایران دریلینگ: اکتشافات جدید در خلیج مکزیک و دریای شمال نشان از رونق مجدد فعالیت‌های فراساحل در این حوزه دارد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ افزایش جهانی قیمت نفت و کاهش هزینه‌های توسعه میادین، سودآوری بیشتری را برای شرکت‌های فعال به ارمغان آورده است. شورون، رویال داچ، شل، بی پی و توتال فرانسه شرکت‌هایی هستند که اکتشافات خودرا دراین منطقه اعلام نموده‌اند. بدین سان توجه از حوزه پرآوازه "پرمیان" درغرب تکزاس به منطقه هوستون معطوف گردید و موجبات اشتغال ده‌ها هزار نفر را فراهم آورده است. زیراهوستون قطب اصلی عملیات فراساحل و پایگاه اصلی عملیات اکتشاف در خلیج مکزیک است. به گفته استراتژیست ارشد صنایع بالادستی، اکتشاف درآب‌های عمیق نسبت به خشکی کم هزینه تر است واین یک شروع تازه در روندی بلندمدت است. فعالیت درفراساحل به دلیل کاهش قیمت نفت این صنعت را با رکود مواجه کرده بود اما اکنون که قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه به حدود 65 دلار رسیده است زمان گسترش اکتشاف نفت و گاز در فراساحل فرا رسیده است.


نهنگ نفت و گازدر خلیج مکزیک
درحالی که سقوط جهانی قیمت نفت، بسیاری ازشرکت‌های فعال درحوزه فراساحلی را با ورشکستگی روبرو نموده بود، همزمان با افزایش قیمت جهانی نفت شرکت‌های مذکور با سه روش اخذ تخفیف ازپیمانکاران، استفاده از تجهیزات مدرن وبهره گیری از فناوری جدید همچون تصویربرداری لرزه ای فعالیت خود را در فراساحل گسترش داده اند. گرچه حوزه فعالیت درآبهای عمیق تقریبا اشباع شده است، اما این موضوع دست کشیدن از گسترش اکتشاف جدید را توجیه نمی‌کند. شرکت انگلیسی هلندی شل نیز پیشتراعلام کرده بود تا عمق 23000 پا در خلیج مکزیک حفاری کرده است. این میدان در 200 مایلی هوستون واقع است. شورون که دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا است %40 ازسهام این حوزه را مالک است . حوزه ای که به نهنگ خلیج مکزیک موسوم است. به گفته مارک گریس رئیس اجرائی شرکت شل درمنطقه، ازآنجا که این حوزه در10 مایلی محل فعالیت کنونی شل درخلیج مکزیک است لذا، درکاهش هزینه‌های اعزام نفرات و ارسال تجهیزات به این میدان نقش اساسی دارد.



  کد خبر : 2464
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :